Zergatik joaten da jendea nire enpresatik?
“Soldata on batek dena atxiki dezake” mitoaren desegitea
Hamarkadetan, soldata izan da pertsonak erakartzeko eta atxikitzeko motor nagusia. Hala ere, belaunaldi berriek eta aldaketa kulturalezkoek argi erakutsi dute dirua beharrezkoa dela, baina ez dela nahikoa. Soldata erakargarri izan daiteke, baina ez du bakarrik fidelizatzen.
Pertsonak ez dira aldatzen nola egin jakin ezean. Eta askotan, liderrek ere ez dute hori egiten. Oraindik eredu zaharretatik, hierarkikoetatik, zuzentzen da, eta horrek ez du pertenentzia-sentsazioa sortzen, ezta talentua garatzen uzten ere.
“ekinBarri-rekin hasi ginenetik, rotazioa murriztu dugu eta jendeak beste jarrera batekin etortzen da lanera. Beste energia bat dago, ilusio bat, urteetan ikusi ez genuena.”
Rotazioaren arrazoi sakonak
Azterketaek baieztatzen dute: jendeak enpresa uzteko arrazoi nagusia ez da soldata, baizik eta lidergoa. Ingurune toxikoa, aitortzaren falta, ikuspegi komuniaren gabezia, erakundearen helburuarekiko lotura emozionalaren deskonexioa edo autonomia falta dira faktore indartsuagoak ekonomikoki eskaintza hobe baten aldean.
Eta pertsona bat joaten denean, ez du bere ezagutza edo gaitasunak bakarrik eramaten: erlazioak, prozesuak, ikuspegia ere eramaten ditu. Irteera bultzatuta edo ustekabean ematen den bakoitzean, kostu ekonomiko eta emozionala ekartzen du enpresa osoarentzat.
Konpromisoa bultzatzen duten lidergoak
Galdera orain aldatzen da: nola sortu inguru batean jendea gelditu nahi duena? Erantzuna lidergoan dago. Baina ez lidergo mota guztietan, baizik eta entzuten duen, konektatzen duen, inspiratzen duen eta koherentziaz jokatzen duen horretan. Lidergoa, pertsonak erabakiak hartzen parte hartzeko aukera ematen duena, negozioaren ikuspegia partekatzen duena, eta ondo zaintzen duena, baina “onuragatik” erori gabe.
Gakoa kontrolatetik laguntzara pasatzea da. Gidatzeetatik, erraztasunetara. Hierarkiatik, helburu partekatura.
Kasuen adibideak: diruak ez du nahikoa
Enpresa guztiek aurre egin behar diote errealitate honi. Ondo ordaindutako negozioak, baina non pertsonak erretzen, desmotibatzen edo sinpleki deslotzen diren. Eta beste batzuk, ekonomiaren gaitasun txikiagoa dutenak, non giroa hain positiboa den, jendea gelditzen den, hazi egiten den eta eskatutakoa baino gehiago inplikatzen den.
Gallup-en lan-konpromisoari buruzko azken txostenak (2023) datu kezkagarri bat ematen du: mundu osoko langileen # bakarrik dago benetan konprometituta bere lanarekin. Y “ez da konprometituta”, hau da, betetzen du, baina emozioz gabe, eta “aktiboki deskonektatuta” dago. Horrek esan nahi du, enpresa batek baldintza ekonomiko erakargarriak eskaintzen baditu ere, errendimenduaren benetako motorra galtzen ari dela: konpromisoa barne.
“Denbora asko ikusten genuen nola, ondo ordaindutako perfilak ere joaten ziren. Pentsatzen genuen soldata lehiakortasunaren kontua zela, baina ulertu genuen lidergo eredua aldatu behar genuela. ekinBarri-rekin ikasi genuen benetan entzuten. Orain konpromiso gehiago, ekimen gehiago eta emaitza hobeak ditugu.”
Kasurik adierazgarriena da industria enpresa baten kasua, zeina, rotazio etengabeari aurre eginez, bere kultura eta lidergoa sakonki lantzea erabaki zuen. Denbora gutxira, rotazioa murriztu egin zen, eta produktibitate, absentismo eta giroaren adierazleak hobetu ziren. Soldata? Ez zen aldatu.
Soluzioa: lidergoa aldatzea
Pertsonak ez dira aldatzen nola egin jakin ezean. Eta hori enpresekin ere gertatzen da. Ez da inprobisazioa. Errealitatezko aldaketa-prozesuak laguntzea da, lidergoa oinarri hartuta. Ez dugu hitzaldi motibazional edo ikastaro puntualez hitz egiten. Metodologiaz hitz egiten dugu, erabakiak nola hartzen diren, nola kudeatzen diren gatazkak, nola aitortzen diren lorpenak, nola entzuten den eta nola talde osoa lerrokatu egiten den negozioaren ikuspegi argi batekin.
Aldaketa horrek borondatea eskatzen du, baina baita gidaritza ere.
Programak daude urrats hori ematen laguntzeko. Ez bakarrik diagnostikoak egiten dituztenak, baizik eta prozesuan inplikatzen direnak, aldaketa iraunkorrak lortzeko, negozioaren emaitzetan islatzen direnak.
Talentua atxikitzeko koherentzia eta ikuspegi partekatuaren bidez
Talentua atxikitzea ez da erosten: eraikitzen da. Harreman barruko kalitatean oinarritzen da, esaten denaren eta egiten denaren koherentzian, eta lidergoan, pertsonak egon, hazi eta ekarpenak egin nahi dituzten espazioak sortzen dituen lidergoan.
Aldaketa horretan inbertitzea ez da gastu bat: erabaki estrategikoa da, zuzenean emaitzetan eragina duena. Talentua gelditzen denean, konprometituta dago. Eta konprometituta dagoenean, dena aldatzen da. Gallup-en txostenak hala jasotzen du: talde konprometituagoak dituzten erakundeek ! gehiago irabazi eta A absentismo gutxiago lortzen dute, deskonektatutako langileekin dituztenak baino.
Datuak han daude. Eta erakusten dutena argia da: soldata erakargarria izan daiteke, baina kultura, lidergoa eta ikuspegi partekatuak dira benetan fidelizatzen dutenak.
Lidergoa aldatzen hasteko prest? Bideak daude. Baina lehenengo urratsa beti jakitea da beste modu bat badagoela. Eta ez zaude bakarrik hori egiteko.